02 August 2012

Alhamdulillah...

-
kadang-kala, kita leka dengan nikmat dunia... kita terlupa nikmat itu datangnya daripada ALLAH SWT. kita terlalai dengan apa yang dimiliki... hingga kita jauh daripada menyebut Alhamdulillah, tanda syukur kita di atas nikmat kurniaanNya... betapa kerdilnya kita... walhal ALLAH SWT sentiasa mengingati hambaNya... alpanya kita.... sama-samalah kita bersyukur di atas segala kurniaan yang telah kita kecapi... Alhamdulillah... ~{sekadar peringatan untuk diri sendiri dan rakan taulan sekalian}~

Firman Allah SWT yang bermaksud:
“Oleh itu ingatlah kamu kepada-Ku (dengan mematuhi hukum dan undang-undang), supaya Aku membalas kamu dengan kebaikan, dan bersyukurlah kamu kepada-Ku dan janganlah kamu kufur (akan nikmat-Ku).” (Surah Al-Baqarah, ayat 152) “(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenteram hati mereka dengan zikrullah, ketahuilah hanya dengan mengingati Allah itu, tenang tenteramlah hati manusia.” (Surah Ar-Ra’d, ayat 28)

-

14 comments:

  1. alhamdulillah..peringatan yg baik
    sejuk ati baca...sesejuk cuaca pagi ni..huhu

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdulillah..msh ade yg sudi mengingatkan kita semua dari kelalaian dan kealpaan..thanks dni! :D

    ReplyDelete
  3. bila kite terlalai mohon ada yg mengingatkan kiter...amin...insyallah (^_^)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.. syukur dgn ape yg ade.. :) insyaallah kemudian hari allah akan beri nikmat yg lain.. :)

    ReplyDelete
  5. kita kena syukur setiap mase,thanks dini :)

    ReplyDelete
  6. syukur alhamdulillah, atas segala rahmat-Mu Ya Allah. Thanks dear for reminding...:)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulilah syukur atas nikmat Allah berikan ni :) walaupon takde rezeki anak lg..tapi banyak rezeki lain yg datang..Alhamdulilah..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah dengan nikmat hidup hari ini.. =)

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.