Survey Arnab sekitar Pasar Malam Pengkalan Chepa

12/19/2019




Sejak pindah dari Miri, Darwish selalu sebut nak cari arnab baru. Nak bela di rumah sewa baru nanti. Mama dah jumpa tempat jual arnab dekat Terengganu tapi Darwish tak sabar-sabar nak tengok arnab kat Kelantan. Jadi mama ajak makcik-makcik dia ke pasar malam  berdekatan. 

 

Sebelum sampai ke pasar malam mama dah pesan banyak kali. Kita nak tengok je arnab tu bukannya nak beli. Kena tunggu balik Terengganu dahulu barulah dapat beli. Nanti nak simpan arnab tu kat mama kalau beli? Dia nampak macam boleh faham. Tapiiiiii.....


Lepas dah jumpa gerai jual pets, nampak je arnab putih tu dia jadi dah tak keruan. Buat muka macam paksa mama beli. Memang tak laaa mama nak beli. Nanti nak bawa balik ke Terengganu dari Kota Bharu ke Kuala Berang tak kuasa nak hadap bau arnab dalam kereta (~___~)  makanya muramlah dia sepanjang balik dari pasar malam tu.



Balik Kuala Berang nanti baru kita beli tau sayang. Mama papa faham nanti Darwish sunyi kalau tak bela arnab. Dah sebati dengan jiwa Darwish bela arnab selama 2tahun di Miri. Nanti kita beli ya ;)


You Might Also Like

0 Comments

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.