12 July 2020

KOOLIT Produk Berkesan Untuk Kulit Kering, Gatal dan Sensitif


Bagi individu yang mengalami masalah kulit kering atau sensitif semestinya sukar untuk memilih dan menggunakan produk yang sesuai dan serasi. Bila kawan-kawan Dini perkenalkan produk 3 rangkaian Koolit yang dipercayai mampu merawat masalah kulit kering dan sensitif dengan formulasi daripada bahan natural, terus Dini teruja nak cuba. Hasilnya, Alhamdulillah Produk Koolit serasi dengan kulit Dini.




3 PILIHAN PRODUK KOOLIT



Terdapat 3 pilihan produk Koolit di pasaran iaitu Koolit Soothing Lotion, Koolit Gentle Body Wash dan juga Koolit Calming Cream. Ketiga-tiga jenis produk ini berbeza fungsinya. Kesemua rangkaian produk Koolit diformulasikan dengan akar manis yang kaya 40x antioksidan serta mampu mencerahkan kulit.





KOOLIT GENTLE BODY WASH 300ml
(RM45)

Body Wash ini sangat istimewa kerana ia mampu membersihkan kotoran pada kulit/badan tanpa bilas. Haaaa! Tak perlu guna air, tak jadi masalah. Terutamanya untuk kegunaan mereka yang mengalami masalah kulit merekah atau melecet. Tentu pedih jika terkena air atau sabun biasa, kan? Maka Koolit Body Wash boleh dijadikan sebagai solusi bagi masalah ini. Cara penggunaanya mudah sahaja. ratakan pada bahagian kulit dan boleh dibilas dengan air atau lap sahaja dengan tuala lembap.


Kebaikan Koolit Body Wash adalah:
  • Formulasi tanpa bilas : boleh digunakan dengan atau tanpa air
  • Mengandungi Vitamin E & C
  • Sesuai juga dijadikan sebagai makeup remover
  • Pewangi yang diperakui IFRA
  • Tanpa paraben



KOOLIT SOOTHING LOTION
(RM35)


Losyen sangat penting bagi kegunaan mereka yang mengalami masalah kulit kering. Nak pilih losyen bukan mudah. Silap pilih losyen, makin kering kulit kita jadinya. Bukan itu je, silap haribulan kulit boleh jadi gatal-gatal pula.

Alhamdulillah, losyen ni serasi dengan kulit Dini. Paling best, losyen Koolit tak melekit tak berminyak. lembut dan lembapkan kulit dengan sekata. Dini sapu pada bahagian perut yang semakin membesar dengan jayanya... Masuk minggu ke-36 kandungan ni biasalah, kulit sekitar perut semakin meregang. Syukur dapat guna losyen Koolit setakat ni tak pernah rasa masalah gatal-gatal dan strechmark pun tak ketara. Cuma kesan strechmark kandungan pertama dulu masih ada. Biasalah tu kan. Hehe...

Dini juga gunakan losyen Koolit sapu pada bahagian kulit kering yang lain. Kulit Dini jenis kering sampai menggelupas. Itu yang teruja betul nak cuba produk Koolit. Nak tahu keberkesanannya ke atas kulit kering yang Dini alami, Dini ada kongsikan kat bawah nanti.


Kebaikan Koolit Soothing Lotion adalah:
  • Penyerapan pantas
  • Tak berminyak, melembapkan kulit serta-merta
  • Mengandungi 40x antioksidan
  • Diperkaya dengan minyak jojoba
  • Kaya dengan Vitamin E semulajadi
  • Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit termasuk bayi



KOOLIT CALMING CREAM
(RM48)

Krim ini teksturnya lebih pekat daripada Koolit Soothing Lotion yang bertindak lebih berkesan merawat kelembapan kulit yang terlalu kering, sensitif dan juga lebih tahan lama. Ia mampu melegakan kerengsaan kulit. Bagi mereka yang alami kulit merekah, menggelupas teruk, bersisik, gatal-gatal lebih sesuai pilih jenis krim berbanding losyen.


Kebaikan Koolit Calming Cream adalah:
  • Penyerapan pantas
  • Tak berminyak
  • Sesuai untuk kulit kering yang serius dan mengalami iritasi
  • Mengandungi 40x antioksidan
  • Diperkaya dengan minyak zaitun
  • Kaya dengan Vitamin E semulajadi
  • Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit dan selamat untuk kegunaan pada kulit bayi



Haaaa... inilah salah satu masalah kulit kering yang Dini alami. Menggelupas sana-sini. Termasuklah pada bahagian muka. Cuma Dini nak kongsikan testimoni pada bahagian tangan kat sini. Nak ambil gambar bahagian perut tak boleh pula...



Hari pertama penggunaan losyen Koolit. Sapu rata pada bahagian kulit kering.



Selepas 3hari, kulit masih kering tapi dah kurang.




Selepas 3minggu penggunaan. Dah tak jelas kesan kering pada kulit. Tak sapu losyen pun tak nampak menggelupas dah.



DAPATKAN KOOLIT

Nak dapatkan produk Koolit ni mudah je. Boleh beli di Watsons, Shopee, atau di mana-mana farmasi. Paling mudah kat Shopee lah. Terus sampai ke rumah.



Facebook:

Instagram:

Laman Web:

Shopee:




#KoolitForYourKulit #KoolitCompanion #kulitkering #kulitgatal #kulitsensitif #kulitcerah #penyerapanpantas #40xantioxidant




 

9 comments:

  1. Wahh...berkesan btul utk dini yer. Terbaik produk ni

    ReplyDelete
  2. Wah! Menarik.
    Kasha pun kulit sejenis sensitif juga

    ReplyDelete
  3. Ramai bagi feedbavk best. Nak kene cari ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hrni saya ad buat promo sempena jual letop hurr. Tv.. Pda 28~29/11/20 pkul 9:30pm di live fb :nazriswift. (1botol soothing lotion rm35, bli 2 rm60+free 25ml calming cream)

      Delete
  4. macam berkenan je dengan body wash tu.

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.