28 April 2021

PENGALAMAN MEMBELI BAJU RAYA DI PUSAT PAKAIAN HARI-HARI

Assalamualaikum, salam 16 Ramadhan. 


Alhamdulillah dah separuh bulan kita semua telah menjalani ibadah puasa. Bermakna lagi dua minggu sahaja lagi Ramadhan akan meninggalkan kita. Sayu terasa bila mengenangkan Ramadhan semakin hampir melabuhkan tirai. Namun, tak dapat dinafikan semangat menanti Syawal juga tersemat dalam jiwa. Maka jangan dirintih yang akan pergi. Manfaatkan masa yang masih ada dengan sebaiknya. InsyaaAllah semoga segala amalan baik kita semua diterima dan diberkatiNya. Aaamin 🤲🏻



Di hadapan premis Pusat Pakaian Hari-Hari. Terima kasih staff yang sporting, dan mohon maaf ya sebab ambilkan gambar kami, cik staff berpanas 😅 awak sangat ohsem!



Cerita mengenai Syawal, korang dah buat persediaan raya ke belum? Kami sefamili Alhamdulillah part baju raya semua dah selesai. Ada yang beli di kedai dan ada yang beli di shopee. Isnin semalam kami sekeluarga ke Pusat Pakaian Hari-Hari Gong Badak Terengganu. Kebetulan kat sini cuti semalam. Teruslah suami pun setuju nak ke sana. 


Kami sampai awal, dalam jam 9.40am. Sebab rumah kami jauh, hampir 1jam perjalanan baru sampai ke Pusat Pakaian Hari-Hari. Dapat keluar sesekali ke bandar, rasa lapang sikit. 😁 Jam 10.30 kedai buka. 



Dalisa sebelum ni tak pernah turun dari kereta bila papanya ke kedai. Duduk je dalam kereta tunggu papa selesai membeli-belah. Inilah kali pertama dia turun ke kedai. Mujur tak meragam. Elok je mood dia. Cuma biasalah dah lama-lama tu dia nak meragam juga 😆  1jam lebih jugalah 'hunting' baju kat sana. 



Sebelum masuk, scan my sejahtera dulu. Face mask jangan dilupa 👍🏻


Masa kami kat sana, ramai sangat yang shopping. Maklumlah cuti am kan. Ramailah yang mengambil peluang bawa keluarga membeli persiapan untuk hari raya. Dah mul adapat rasa bahang kemeriahan sambutan syawal walaupun tak dapat pulang ke kampung. Raya tetap raya. Usah padamkan kemeriahan syawal semata-mata kerana sekatan rentas negeri. Kesian pada anak-anak nanti. Mereka perlu ada memori hari raya yang indah 🥰 macam kita dulu-dulu. Nak raya tu rasa seronok sangat kan? Beraya dengan seadanya...



Melangkah masuk je terus tuju dekat rak samping. Mama yang ni cantik tak? Haaa gitu la lebih kurang 😁 happy dia memilih barang raya sendiri.



Salah satu persiapan raya untuk anak-anak dengan membeli pakaian baru untuk mereka. Ye lah, bukan selalu nak beli pakaian ni. Time raya je lah beriya sikit kan? Haaa.. belilah untuk mereka semampunya. Kalau baju tahun lepas masih padan elok lagi nak ulang pakai ke apa tak jadi masalah. Darwish ni tahun lepas mama papa tak ada belikan persalinan baju melayu baru, dia pakai baju masa darjah 1. Sekarang dah darjah 3. Senteng dahlaaa seluarnya. Tahun ni mestilah kena serba baru. Boleh sedondon dengan adik juga, gitewww.



Cantik - cantik belaka


Mama rambang mata juga sebenarnya meliht Koleksi Ryaa Hari-Hari 2021. Cuma ada sesetengah warna dan design baju tu tak de dah saiz mama. Maklumlah mama ni terlajak slim 🤣🤣🤣 haih. Tengoklah antara pilihan baju kurung ni. Lawa sungguh. Siap sedondon untuk ibu dan anak perempuan. Jenama Fitri semuanya. Sama juga kurta dan baju melayu. Sedondon belaka untuk ayah dan anak lelaki. Tak payah pening nak matching-matching baju famili. Semuanya ada di sana. Material pun best berkualiti.


Ralit pilih kurta koleksi raya Hari-Hari untuk Darwish dah papanya


Tengok dalam bakul tu, asalnya Darwish dengan papanya set baju melayu  warna hijau lumut. Tetiba Darwish nak tukar pula dia berkenan dengan kurta biru tua. Hahhhh, kena hunting balik lah mama papa 😅 



Pilihan pertama


Tukar warna biru tua akhirnya



Sebenarnya, mama dah 4tahun plan nak beraya sedondon warna hijau lumut. Maka plan ni nampaknya masih belum lagi berjaya 😅 postpone pula ke tahun 2022 lah. InsyaaaAllah panjang umur ada rezeki, aaamin.




Terima kasih papa melayan kerenah Darwish pilih itu ini 😁 tentunya jadi memori indah buat Darwish untuk ingat kenangan beli persiapan raya masa dia kecil.


Disebabkan songkok lama Darwish pun dah ketat, kami belikan songkok baru. Mestilah dia yang pilih sendiri nak design mana. Biasa pakai songkok kosong. Tahun ni dia pilih yang ada corak. 


Khusyuk pilih saiz baju




Mama suka baju kurung ni, tapi warna biru tua pula tak ada. Kalau tak, mama tukar ambik paten ni juga warna biru tua. Belum rezeki nak pakai warna hijau lumut.

Lama betul mama tak ke kedai baju. Setahun lebih dah 😅 Kali ni mama pulun cari baju rasa puas hati dapat pegang sendiri material baju. Biasa duk beli online je kan mana nak dapat rasa dulu kain baju tu. Cuma saiz baby tak ada untuk koleksi kurung. Tak mengapa sebab baaanyak pilihan gaun untuk Dalisa.




Haaa tengoklah baju-baju pilihan awal mama. Bukan main mama pilih kurung hijau lumut. Tapi akhirnya kena tukar warna biru. Itu yang mama tak dan bergambar kat sana dengan baju yng dibeli. Rushing nak balik sebab Dalisa dah mula resah gelisah nak susu. Bergambar nanti raya je lah ye. Hehehe..



Yang paaaaling penting. MasyaAllah, best sangat memilih di Pusat Pakaian Hari-Hari Gong Badak. Staf semuanya mesra dan layanan bagus. Mama bagi 5 bintang. Cakap lemah-lembut. Bagi suggestion, tolong cari elok-elok. Ni bukan nak puji lebih tapi nak cerita pengalaman kami masa membeli-belah di sana. Terbaiklah! Nak fitting pun boleh. Staffnya akan bantu sampai korang  dapat baju pilihan hati.





Lepas tu kan bermula 23 April 2021 kalau korang beli RM100 dapat 1x paket sampul duit raya 4keping corak keluarga raya. Ada ayah, ibu, abang, adik. Cooomel sangat. Darwish cakap macam keluarga kitalah. Ada papa mama abang dan adik. Ewahhhh diaaa. Hehehe... Ye lah tu. Memang comel sangat sampul duit raya Hari-Hari. Yang ni pun mama nak bagi 5bintang ⭐⭐⭐⭐⭐





Belian RM200 pula akan dapat  bag purple Hari-Hari. Kalau korang nak 2paket sampul duit raya, buat payment 2x resitlah kot. Kotlah korang taknak beg nak dua-dua sampul raya kan.. tips je lah ni. Sekarang ni ada 85 cawangan Pusat Pakaian Hari-Hari di seluruh Malaysia. Khabarnya akan dibuka lagi 5buat outlet di Klang, Kajang, Tampin, Bukit Mertajam dan Kedah dalam tahun ini.



Hah tengok, botol air pun beli. Hehehe


Kalau korang tak dapat ke Pusat Pakaian Hari-Hari pun tak jadi masalah. Boleh juga buat pembelian secara online di www.ehari.com atau shopee Hari-Hari dan nikmati diskaun sebanyak 15%. Macam Dini beli gaun warna biru tua di atas tu untuk Dalisa. Sebenarnya ada je kat kedai hari tu tapi kami yang tak sempat nak memilih untuk Dalisa. Maka untuk lengkapkan set pakaian raya dari Hari-Hari Dini belikan gaun warna sedondon untuk Dalisa di shopee. Ini linknya: Shopee Hari-Hari



Persiapan baju raya korang pula macam mana? Dah selesai ke belum? Kalau belum, jomlah membeli-belah di Pusat Pakaian Hari-Hari. Berbaloi-baloi 🤩


 👉🏻 Website: www.ehari.com

👉🏻 Shopee: Hari-Hari

👉🏻 FB:   https://www.facebook.com/harihari/

👉🏻IG:  https://instagram.com/harihariofficial


#KBBA9xHariHari #harihariraya2021 #marilahpergiharihari




1 comment:

  1. bestnya dah shopping baju raya kat hari2.. si kecik tu kemain comel lagi.. mst dia pun x sabar nk raya..

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.