19 August 2010

Nuffnang | Dni Bermula Dengan Zero Juga...



http://www.cute-smiley.com
soory sebab dni jarang jawab soalan-soalan korang mengenai Nuffnang. bukan nak sombong, bongkak, perasan bagus, eksyen kamen ke apa... tapi penat. apa kata korang google tips yang terdapat di internet ni. banyak sangat tips yang kita boleh perolehi dari situ. kenapa dni cakap macam ni?



sebab dni juga bermula dengan zero.
zero tu = 0..
0 okay... huhu...



http://www.cute-smiley.com



kalau korang perasan, kat tab menu atas tu dah ada terpampang perkataan NUFFNANG. klik saja kat situ, atau klik pada button TIPS, InsyaAllah akan keluar tips mengenai Nuffnang atau berblog yang pernah dni buat. berkenaan dengan cara memasang iklan Nuffnang pada blog pula, bukan dni tak mahu buat. tapi dah banyak sangat tutorial yang ada. google je. atau, ikut tutorial yang tersedia pada website Nuffnang. kat Gengblogger pun ada. bahkan, kalau google berduyun-duyun tutorial mengenainya.




http://www.cute-smiley.com

sampai sekarang pun dni masih terkial-kial nak pasang iklan Nuffnang. mesti ikut tutorial. dan semua ni berjaya pasang pun sebab suka atau sikap gemar mencuba. bukan senang nak hadap HTML tu bagi orang tak celik komputer cam dni. tapi Alhamdulillah, dni cuba cuba dan terus mencuba sampai dapat biarpon kekadang tu kuar error bagai, dni cuba. dni rasa, korang pun boleh buat. kalau tak selesai juga perkara tu, dni sarankan korang minta bantuan orang terdekat coz kalau nak minta dni buatkan memang tak boleh kecualilah korang kasi password blog korang kat dni. ye tak? hmm..



http://www.cute-smiley.com


lagi satu berkenaan dengan Buffered Earnings. sama ada email atau komen yang nak tahu cmana untuk dapatkan Buffered Earnings ni... jawapan dni adalah : tak tahu. kenapa? sebab BE ni bukan Nuffnang yangtentukan tapi pihak advertiser. kita cuma perlu berusaha untuk menepati kriteria yang dimahukan oleh pihak advertiser. tidak semestinya berpengunjung juta riban... tapi teruskan berblog, rajen update, tingkatkan traffic, dan isilah survey yang ada pada website Nuffnang tu elok-elok. kasi jawapan yang terbaik!. mungkin ini adlah kunci utamanya. so, apa kata korang godek-godek survey yang korang jawab tu. bayangkan korang adalah advertiser. adakah korang sudi nak kasi Buffered Earnings kepada penjawab survey tu? letakkan diri kita pada tempat diorang. InsyaAllah kita akan tahu jawapan yang terbaik sepatutnya kita jawab supaya kita terpilih. serius ni ... ;) so, cubalah ya...







http://www.cute-smiley.com

sepanjang dni berblog dari tahun 2008, 11 feb 2010 baru dni berpeluang dapat Buffered earnings. itu pun satu je.. lepas bulan februari barulah rezeki Alhamdulillah datang mencurah-curah. kekadang dapat banyak, kekadang dapat sikit. malah pernah status glitterati dni digugurkan. maka dengan ini korang harus faham. mesti berusaha. usaha yang bagaimana? macam kat atas tadi dni cakapkan... itu aje... tak ada pegi mengampu pihak Nuffnang ke apa... itu semua tak perlu. okay?

^___^




dni ada kelas ni... t dni sambung lagi ye...



http://www.cute-smiley.com


p/s:
Goodluck!




12 comments:

  1. Tips BE Dari Dini
    1 Teruskan berblog
    2 Rajen update
    3 Tingkatkan traffic,

    Semoga Bermanfaat :)
    Serius Hariz dah nak dekat 3bulan masih belum ada BE..
    Tapi Sabar :)

    Bukan Rezeki Kan

    ReplyDelete
  2. aah..klu bab tutorial semua ni byk je kt mana2...kena rajin google...

    ReplyDelete
  3. kekdg ade bende yg kite fhm tp susah nk xplainkan kat org..dan kekdg ade bnde yg kita mmg xfhm langsung....hahaha...itu sengal namanye...kehkehkeh..

    ReplyDelete
  4. Salam Dni..sihat ke?
    Rezeki baby2 dlm perut rasanya, akak dapat banyak BE bulan ni..first time n seronok sangat walau tak seberapa..

    ReplyDelete
  5. betul tu survey sangat penting dan jangan lupa selalu update (of course you do)

    Tips Mudah Tingkatkan Trafik

    ReplyDelete
  6. setuju dgn dni
    mmg dah berlambak tutorial
    siap ada blog lagi
    so search je
    jgn malas kan?

    jom kita sama2 usaha
    kie-yu doakan semua berjaya
    weeee ^___^

    ReplyDelete
  7. Bagus dak dni ni...masalah akak bila line slow sini satu apapun tak leh buat...semua adik -adik akak yang duk KL tolong buatkan...

    ReplyDelete
  8. Dni,

    akak pulak pernah dapat dapat BE tu tapi tak lama sbb skrgnie akak dah lama tak blogwalking waktu malam.. harakan waktu siang aje.. tu pun asyik curi2.. kalau belah pg sampai awal akak buat n3 utk auto publish.. sbb susah terikat dengan kije nie nak kena settlekan kije dulu.. pastu hanya sempat jenguk kejap2 je.. tu yg BE akak di tarik balik.. tak pe la.. nak buat mcm mana kan!..
    btw, bagus n3 dni nie..

    ReplyDelete
  9. haa tol tuh kan dni. cari sendiri n cube sendiri. zie kekadang penat gak bile org dok bertanya sal nuffnang itu ini. camne nk dpt b or naikkan duit.

    pasalnya zie pun x taw camne. its depends on rezeki kan yang. kdg² pun BE bukannya leh dpt pun w/pun visitors ribu raban.

    cam aku dh almost 3 bulan BE xde :( lom rezeki lg ler tu kan

    ReplyDelete
  10. sokong 100%.. sbb yu yunk aii dpt byk BE.. thnx.. sume tips2 y yu kasik rito.. temkiu yunk.. lebiu lah~!!!

    =D

    ReplyDelete
  11. betul tu dini..
    pai pn sama..dari zero jgk..so kena sbr dn rjin...:)

    ReplyDelete
  12. thanx dini..

    mnx izin taruk nme dini kat blog syue..hehehe :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.