07 June 2020

RAPH & REMY | HADIAH DAN KEPERLUAN BAYI DARI PREMIUM BAMBOO YANG EKSLUSIF

Stylish * Sustainanable * Personalised

Pengenalan

RAPH & REMY merupakan sebuah jenama yang terkenal dengan barangan personalised  dan keperluan bayi dari Singapura yang membuat penghantaran ke seluruh negara. Ianya amat sesuai dijadikan sebagai hadiah buat si manja sebagai tanda meraikan kelahiran yang dinanti-nanti sama ada cahaya mata sendiri, saudara-mara, atau rakan taulan.

Semestinya ia mampu mencipta memori yang indah kepada kedua ibubapanya dan juga apabila bayi itu meningkat dewasa. Barangan ini boleh disimpan sebagai kenangan sewaktu masih kecil.




Exclusive packaging

Rekaan,  produk dan pengiktirafan

Jenama rekaan yang elegan dan ekslusif ini diinspirasikan oleh Eric & Tiffany sempena nama dua orang anak mereka iaitu Raph dan  Remy yang menampilkan pelbagai pilihan keperluan bayi berkualiti diperbuat daripada premium bamboo. Mereka bekerjasama dengan pengeluar tekstil mesra alam yang menjadikan premium bamboo sebagai material utama produk keperluan bayi bagi memastikan tesktil yang terhasil daripada produk mereka tahan lasak dan bebas dari reaksi alergi ke atas kulit bayi.

Ianya diiktiraf oleh OEKO-TEK sebagai produk keluaran yang bebas dari bahan kimia. Materialnya juga sesuai bagi iklim di Asia, mudah kering dan dicuci. Setiap produk yang keluarkannya juga dipek dengan bungkusan yang premium dan menarik.





Kategori produk

Produk yang ditawarkan di laman web Raph & Remy boleh dipilih berdasarkan kategori berikut:
  1. By Personalised
  2. By Apparel
  3. By Product
  4. By Textile
  5. Gift Sets

Antara keperluan bayi yang terdapat di Raph & Remy adalah:

  • Pakaian (rompers, sarung kaki & tangan, topi)
  • Selimut, kain bedung, tuala
  • Canvas
    Tote bag
  • Soother, teethers, changing mat, hanger
  • Mainan
  • Perhiasan bayi (bow clips, headbands)
  • Set hadiah
  • Gift card

++++++++++++++++++++++



Selain daripada pakaian, pembeli juga boleh personalised sulaman /ukiran nama   bayi pada barangan lain iaitu tuala, selimut, kain bedung, headband, sarung tangan & kaki, plush, set hadiah, bow clip dan juga penutup kepala.



++++++++++++++++++++++



Pilihan pakaian bayi


Terdapat 7 warna pilihan tersedia untuk persalinan bayi bagi Knotted Gowns (Klik di sini) dan juga Baby Onesise (Klik di sini). Pakaian ini direka dengan ciri khas yang sesuai digunakan oleh usia  bayi yang baru lahir sehingga 3 bulan kerana fabrik yang digunakan adalah boleh regang (strechable) dan sangat mudah disarungkan. Pembeli juga boleh personalised sulamn nama bayi dengan warna kegemaran pada setiap helaian pakaian tersebut.


++++++++++++++++++++++



Bedung bayi ini diperbuat daripada 100% fabrik viscose buluh yang premium dan didatangkan dengan 5 pilihan warna. Keupayaannya menyerap 3X ganda lebih daripada kain biasa dan sangat lembut untuk kulit bayi. Kain ini boleh digunapakai dengan pelbagai fungsi antaranya sebagai bedung, cadar bayi, tuala, kain lap, playmats, penutup stroller, dan pelindung penyusuan (breastfeeding covers).



++++++++++++++++++++++
Personalised BubbleGummy Teether


Teether ini diperbuat daripada beechwood dan manik silikon gred makanan bebas BPA yang selamat apabila digigit oleh bayi. Beechwood merupakan kayu yang tahan lama, lestari dan bersifat antibakteria secara semulajadi. Manik-manik silikonnya pula bertekstur lembut menenang dan mengurut gusi bayi tanpa kecederaan. Ia sangat sesuai untuk menceriakan bayi yang baru tumbuh gigi bagi melegakan gusi sambil bermain.

Boleh pilih warna manik dan ukir nama juga tau pada beechwood teether tu. Menjadikan teether tu sangat istimewa. Bila bawa ke rumah babysitter atau taska tak ada lagi masalah tertukar teether dengan bayi lain.


++++++++++++++++++++++


Pilihan Gift Set



Ada 4 pilihan bagi Gift Set iaitu 7 Essential Somethings Gift Set, Newborn Essential Collection Gift Set, Gift Box & Gift Greeting Card Bundle Deal dan juga E-Gift Card.


Newborn Essential Collection Gift Set

Newborn Essential Collection Gift Set (Klik di sini) sungguh sesuai dijadikan hadiah terutamanya bagi pasangan yang baru sahaja menimang cahaya mata. Tak kiralah diberikan secara peribadi atau berkumpulan. Pastikan sebelum memesan set ini, ambil tahu dahulu nama yang diberikan kepada bayi bertuah tu, barulah boleh personalised sulaman namanya pada barangan Raph & Remy. Warna item dan juga sulaman nama boleh dipilih melalui laman web.

Dalam Gift Set ini terdapat:
Premium Bamboo Onesies (0-3m)
Premium Bamboo Knotted Gown (0-3m)
Premium Bamboo Mittens (0-6m)
Premium Bamboo Baby Booties (0-6m)
Premium Bamboo Baby Socks (0-3m + 3-6m)
Premium Bamboo Swaddle
Premium Bamboo Reversible  Slouch Beanies
Premium Canvas Tote Bag
Gift Card



++++++++++++++++++++++






Lembut, bergaya dan mewah, SootherBuddy merupakan objek yang selamat untuk dijadikan sebagai daya penarik buat bayi berusia 6 bulan ke atas bagi meransang mood bayi merasa tenang dan leka dengannya. Dihasilkan daripada velboa kelabu asli yang sangat lembut dan dilapisi dengan sutera satin pada bahagian hadapannya memberikan efek selamat dan selesa kepada bayi bermain dengannya.


++++++++++++++++++++++



Kain selimut ini sungguh hebat kerana sesuai digunakan pada bila-bila masa tidak kira pada ketika suhu sejuk atau panas kerana ia mampu mengawal keadaan suhu semasa. Bayi akan sentiasa selesa dengan penggunaan selimut ini. Fabrik selimut ini mempunyai daya penyerapan 3x ganda daripada kain kapas biasa dan juga bersifat antibakteria semulajadi menghalang daripada berlakunya alergi kulit terhadap bayi.


++++++++++++++++++++++





Mampu mengeringkan kulit bayi dengan cepat. Raph & Remy mengekalkan fabrik daripada buluh organik pada item ini dengan campuran serat mikro bagi menjadikan tuala ini sangat lembut dan mempunyai daya tahan yang lebih kuat walaupun kerap dicuci. Tuala dan sarung tangan ini juga sangat sesuai digunakan oleh bayi yang mempunyai kulit sensitif kerana ia bersifat hypoallergenic, antibakteria dan bebas dari bahan kimia.

Tuala ini juga boleh digunapakai dari usia bayi baru lahir sehingga berumur 3 tahun.


++++++++++++++++++++++


Percuma beg ekslusif


Istimewanya, setiap pembelian di Raph & Remy layak mendapat beg keluaran ekslusif dari Raph & Remy tanpa had pembelian.


++++++++++++++++++++++



Konsep membeli sambil beramal


Tidak itu sahaja, Raph & Remy juga menyalurkan 20% sumbangan daripada setiap pembelian amal Beg Kanvas Premium keluarannya yang sesuai digayakan oleh ke mana sahaja kepada pertubuhan amal THE RED PENCIL SINGAPORE.


++++++++++++++++++++++



Info lanjut dan pembelian boleh layari:





8 comments:

  1. Everything looks so elegant and adorable.

    ReplyDelete
  2. suka juga produk raph & remy ni sebab materialnya lembut dan sesuai untuk bayi. nampak eksklusif

    ReplyDelete
  3. Wahhhh cecantik. Rambang mata. Boleh servey utk baby bakal lahir ni nanti.

    ReplyDelete
  4. Mewah nampak barangan bayi raph & remy ni...rasa nak mengandung balik

    ReplyDelete
  5. Sha ni duk berkenan kat kain lampin dia tuuuu...ohoiiii... nampak mewahh

    ReplyDelete
  6. cute sangat, suka tengok 😍😍😍

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.