28 April 2020

Resepi Tamagoyaki | Telur Gulung Berlauk Juadah Berbuka Puasa

Assalamualaikum

Hai korang🥰 Masak juadah aap untuk berbuka puasa hari ni? Dini masak ayam percik. Tengah perap ayam tu. Kuah percik dah siap. Jam 5-6 nanti boleh lah mula bakar ayam. Buat stok sahur sekali. Maklumlah rakyat 3orang je dalam rumah ni 😅 nak masak sikit serba salah masak banyak pun serba salah. Sederhana je lah.



Dini nak kongsikan resepi paling mudah ringkas dan cepat untuk dijadikan sebagai juadah berbuka.  Tamagoyaki atau telur gulung berlauk.


Bahan-bahannya:
3biji telur
Lobak merah dicincang
Kacang panjang hiris halus
Lada besar hiris halus
1sudu besar mayonis
1sk garam
1sk perencah hilal (optional)


Cara-cara membuatnya:
Gaul sebati semua bahan dan goreng menggunakan non-stick pan dengan api yang sederhana perlahan. Sementara nak tunggu telur tu masak bahagian atas, gulung sikit bahagian hujung telur. Tarik ketepi sikit telur tu sambung gulung lagi sampai habis. Dah masak elok telur tu boleh angkat dan dan hiriskan dan sedia dihidang.

Selamat mencuba!

1 comment:

  1. Errmmm. Menarik resepi nie. Bagus kalau nak berdiet, takde la bosan asyik makan telur kosong je.

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.