16 March 2021

COSMODERM SKIN-LAB PERFECT BALANCED REVIEW

Kotak pink yang comel dan menawan dan sampai! Teruja sungguh bila unboxing kotak pink ni. Cantik! Serius cantik sangat. Tengok rakan-rakan blogger tunjuk kotak pink mereka masa parcel Dini belum sampai hari tu rasa, aduhhhhh! Cantiknya... tak sabar nak dapat kotak pink sendiri. Design lawa, packaging cantik. Siap berebut pula kotak pink tu dengan Darwish. Tiap hari dia tanya bila mama nak siap ambil gambar sebab dia nak kotak pink tu kat dia. 


Inilah dia set Cosmoderm Perfect Balanced. Ada 4 langkah penjagaan kulit yang kita boleh apply dengan mudah sebab dah ada sesiap dah nombor pada packagingnya. Senang sangat nak guna bagi mereka yang selalu ragu-ragu nak guna produk yang mana satu dahulu. Sesuai sangat dengan hashtag #skindependence. Istimewanya set penjagaan wajah ini mengandungi prebiotik dan calamin. Fungsinya adalah untuk:

Prebiotic: meningkatkan pertahanan semulajadi kulit dengan mengekalkan keseimbangan mikrobioma kulit yang sihat.

Calamine: membantu menenang dan melegakan kulit daripada kemerahan.
 
 
 
 
STEP 1: PERFECT BALANCED FOAMING CLEANSER
 
Formulasi pembersih wajah sulfate-free yang membersih liang pori dan menyucikan kulit dengan melegakan kemerahan dan meningkatkan kadar penyerapan dalam kulit dari bahan berkhasiat yang lain.Mudah je cara gunakannya. Cuma basahkan kulit muka dan leher, sapukan clenser dan buat double cleansing sebaiknya. Bilas dengan air bersih.




STEP 2 : PERFECT BALANCED TONING LOTION
 
 
Langkah kedua set penjagaan ini dengan menggunakan Toning Lotion yang bertindak dalam menyeimbangkan PH kulit. Ia mampu memperbaiki dan melembapkan kulit. Toning Lotion ni mesti goncang dahulu sebelum digunakan tau kasi sebati. Kemudian boleh sapu rata pada kulit dap dap atau guna kapas muka.



STEP 3 : PERFECT BALANCED SOOTHING WOW CREAM
 
 
Haa... ini langkah yang ketiga iaitu Soothing Wow Cream. Krim ni adalah krim pelembap yang melembapkan kulit dengan 3 kali ganda menggunakan teknologi Water In Oil. Boleh digunakan sebagai krim siang dan juga malam.



STEP 4 : PERFECT BALANCED  SUN MILK SPF25PA++
 
 
 
Langkah terakhir ini yang paling penting sebab ramai yang skip. Sun Milk ni bertindak sebagai perlindungan sinaran UVA & UVB. Walaupun kita berada di rumah, kita tetap terdedah dengan sinaran UV. Jadi, duduk di rumah pun mesti sapu juga tau. Tambahan pula krim ni juga mampu merawat kulit kering dan melegakan kulit daripada sunburn.
 
 


Untuk pengetahuan korangg, semua produk Perfect Balanced tidak mengandungi paraben, bebas dari wangian dan warna artifikal serta telah diuji secara dermatologi. Semuanya boleh didapati di mana-mana pasaraya dan farmasi yang terpilih. Paling mudah, beli sahaja secara online sama ada di website Cosmoderm atau di Shopee.

2 comments:

  1. set skincare kesukaan hati..suka sangat!

    ReplyDelete
  2. Ena suka tekstur creamy milk tapi bila apply cepat serap ke kulit mcm xpakai pape. Best btol

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.